torsdag 5 februari 2009

En liten tanke

Något som för tillfället ständigt finns i min skalle som ett litet irritations moment är dampingis och deras högsta serie som de kallar för elitserien.
Hur det kan kallas för en elitserie är dock helt jävla otroligt. Det är ju ungefär 5% av samtliga spelare i både nord och syd serien som kan kontra 3 gånger i rad i forehand halvan utan att kixa - och då känner jag mig ändå på tok för snäll!
Hur tänkte de när de slog sina kloka huvuden ihop efter att den ursprungliga damelitserien inte fick ihop tillräckligt med lag?
"Vi samlar ihop exakt alla Sveriges lik på damsidan och lite därtill och sprider ut dem på två serier för att de små flickstackarna inte ska få så långt att åka. Då kommer vi få ihop en riktig super duper serie."

Min fråga är bara: räcker verkligen det? Borde det inte vara gratis choklad till alla också? Fria bindor? Sex And The City avsnitt på storbildsskärm mellan matcherna med saft och bullar? Och inte minst - läppglans till alla som kan få till ett varv med skruv på bollen i serven!

Tycker det är kul att tjejer som inte rört racketen på runt 10 år får möjligheten att börja lira igen i elitserien och tampas med varandra som de gjorde förr om åren.......
Eller tycker jag verkligen det? NEJ, DET GÖR JAG TA MIG FAN INTE!
För det är elitserien vi pratar om! Sveriges högsta liga för damer! Då ska inte Kreti damma av racketen för att försöka skrapa ihop några poäng, under mysiga och trevliga stunder, mot alla de redan så talanglösa spelarna vid namn Pleti!
Det är så fantastiskt patetiskt att jag får bita mig i tungan, tejpa ihop mina fingrar och dra ur strömmen till datorn för att inte tappa det och fortsätta attackera Sveriges fina elitserie för damer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar